Magnus Martin Carlsson

mannen myten legenden

Friday, April 27, 2007

Jag var på laserbehandling

Tjena !!

Så ja nu har man varit på laserbehandling.

Först började vi med att köra över tatueringen med laser på högsta styrkan, det tog ungefär 30 minuter, sen så frågade Kim om jag ville testa på att använda en maskin som ångar. Kim visade först att han hade testat på sig själv med den nya maskinen på sina lår med olika styrkor, men jag var den första som han hade hade testat det på tatueringar.

Självklart sade jag så han svepte över tatueringen 3 gånger med den ångmaskinen. Vi bar munskydd och öppnade fönstret för att det rök rätt så bra när han gjorde behandlingen. Han sade att det kommer att kännas som att man har bränt sig ute i solen.

Ångan gör att tatueringen stiger upp till ytan och börjar att försvinna på det sättet.

Jag ska i morgon börja med att smörja in tatueringen med solkräm med hög faktor och göra det några gånger om dagen för att det ska läka bättre.
Jag var den sista som han behandlade, i början av maj flyttar han till Baltzargatan 14 A i Malmö.
http://www.laservanish.se/ny/

Det är en hudterapeut som ska ta över hans gamla lokal och den gamla maskinen ska han sälja till en tatuerare i Stockholm som ska om någon dag komma ner och köpa den. Den nya maskinen klarar mer sade han.

Annars så är det bara en tatuerare i Oslo i Norge som även håller på med laserbehandling, och nu snart som sagt även en tatuerare i Stockholm.

Så det blir att man besöker Kims nya lokal någon gång i höst.För att jag ska göra ett sommaruppehåll i sommar med behandlingen.

Ha det bäst, nu ska jag iväg och köpa solkräm, han sade att det finns upp till faktor 50, desto högre, desta bättre.

mvh Magnus

0 Comments:

Post a Comment

<< Home